dinsdag 2 februari 2016

Tijd voor een sew along!

Nu het nieuwe jaar goed is ingezet en we onze nieuwe zaal al wat gewoon zijn, wordt het tijd voor een sew along. 'Een sew ewat?' Voor wie het nog niet kent: Al wie zin heeft, mag die avond naaien aan eenzelfde project!

na enig overleg besloten we om een echt West-Vlaams tasje te maken. namelijk het An-tasje (kwestie van onze roots niet te vergeten! Uiteraard zijn de niet West-vlamingen ook welkom ;-)). Dit eenvoudige tasje werd hier ontwikkeld en uitvoerig uitgelegd met een tutorial.

Om onze niet-naaiers of beginnende naaiers over de lijn te trekken, testte ik het patroontje al eens uit. De tutorial ziet er allesbehalve simpel uit, maar ik kan u garanderen, dat lukt zelfs voor een leek met twee linkse handen! En aangezien we dat allemaal samen doen, kunnen we elkaar ook een handje helpen, he!

Bij deze trouwens nog een foto om aan te tonen dat je het jezelf ook helemaal niet moet ontzien om met al uw materiaal te sleuren, want het kan allemaal in één zakske! (En ja, ik heb er de pedaal ook maar bijgezet, aangezien ik ondertussen al lang niet meer de enige ben, die dat vergeet mee te nemen!) Wat er trouwens niet bijstaat, maar wel handig kan zijn, dat zijn wat speldekes, dat snijdt en stikt wat gemakkelijker!


 Tot slot kan het ook handig zijn om het patroontje hier al af te drukken, dat bespaart ons wat tijd.

Voor mensen die geen wattine of drukknoopjes hebben, en niet weten wat ze nadien met de overschot moeten doen. Ik voorzie er meer dan genoeg, jullie kunnen dus gerust een klein stukje of een knoopje van mij overnemen.

1 opmerking:

  1. hahaha. ik hoop dat het mij geen twee keer zal overkomen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen