maandag 4 juli 2011

Het kleedje dat bijna flopte, door al mijn geklets.



Hoe dat kwam?
Ik werkte opnieuw met het patroontje van Mme Zszsa. Doordat ik met een paspeltje wou werken, plaatste ik de rits aan de zijkant, ipv op de rug. Alleen had ik er geen rekening mee gehouden, dat dochterlief haar hoofd er op die manier niet door kon. En aangezien het kleedje al geknipt was, had ik ook geen naad meer om de rits alsnog op de rug te plaatsen.

Hoe ik het heb opgelost?
Aan de achterschoudernaad heb ik een stukje bijgezet, zodat de achterschoudernaad een stukje onder de voorschoudernaad komt. Ik liet twee knoopjes maken uit de biais die ik ook gebruikte voor het paspellint en zette dus twee knoopjes op de schoudernaad.
Probleem opgelost en nog een leuk detail extra. Dat geklets heeft dus toch nog wat opgeleverd.






De zoom heb ik voor de eerste keer afgewerkt met een siersteek. Een stand van mijn machine die ik tot nu toe nog nooit gebruikt had. Ik vind het best wel leuk, al valt het wellicht beter op, op een effen stofje, met een afstekend kleurtje. (en inderdaad, de foto is niet zo scherp, maar foto's nemen is niet mijn grootste talent).



Het stofje is 'Bulle marine' van petit pan en kocht ik op petit bazaar aan haar standje.

En nu dus vol spanning afwachten naar onze volgende bijeenkomst.

2 opmerkingen:

  1. Heel leuk! Dat stofje is echt prachtig!
    Ik maakte dit A-lijntje van Zsa Zsa ook al 2 maal.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het is ook een fantastisch patroontje, he! Je kan er zoveel kanten mee uit.

    BeantwoordenVerwijderen